Bezpečnostnotechnická služba
Ďalej tiež ako „BTS“
V rámci BTS vykonávame
Kontroly BOZP
Preventívne prehliadky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (BOZP) v objektoch a priestoroch klienta. O výsledku prehliadky sa spracuje písomná správa (protokol). Kontroly BOZP sa vykonávajú v rozsahu a vo frekvencii v zmysle platných právnych noriem, ak si klient osobitne nevyžiada častejšie kontroly, nad rámec zákonom stanoveného rozsahu.
Školenia BOZP
Školenia, odbornú prípravu a prípadne aj overenie vedomosti zamestnancov v rozsahu a vo frekvencii v zmysle platných právnych noriem. Oboznamovanie zamestnanca a vedúceho zamestnanca (§ 7 ods. 3 zákona o BOZP), opakované oboznamovanie zamestnanca a vedúceho zamestnanca (§ 7 ods. 5 zákona o BOZP.)
Dokumentácia BOZP
V prípade potreby vypracujeme a aktualizujeme dokumentáciu BOZP. Rozsah a obsah dokumentácie BOZP je upravený v osobitných predpisoch. Dokumentáciu vypracovávame s ohľadom na konkrétne podmienky a zákonné povinnosti klienta.
Evidencia a registrácia pracovných úrazov
Zúčastňujeme sa na vyšetrovaní príčin vzniku pracovných úrazov, vrátane ich evidencie a registrácie.
Kontroly zo strany dozorných orgánov
Zúčastňujeme sa vykonávania štátneho dohľadu a poskytujeme klientovi odbornú pomoc pri styku s príslušnými orgánmi verejnej správy.
Poradenstvo v oblasti BOZP
Poradenstvo poskytujeme buď ústne, počas pracovných návštev na pracovisku, telefonicky, emailom alebo písomne.
Často kladené otázky (FAQ)
Kto potrebuje bezpečnostnotechnickú službu?
Zamestnávateľ je povinný zabezpečiť pre zamestnancov bezpečnostnotechnickú službu. Na vykonávanie bezpečnostnotechnickej služby je zamestnávateľ povinný určiť dostatočný počet vlastných odborných zamestnancov, ktorí sú s ním v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu. Zamestnávateľ, ktorý vykonáva bezpečnostnotechnickú službu vlastnými odbornými zamestnancami, musí byť primerane technicky a prístrojovo vybavený potrebnými pracovnými prostriedkami.
Aké úlohy plní bezpečnostnotechnická služba?
Bezpečnostnotechnická služba poskytuje zamestnávateľovi poradenské služby v oblasti odborných, metodických, organizačných, kontrolných, koordinačných, vzdelávacích úloh a iných úloh pri zaisťovaní bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, najmä z hľadiska primeranosti pracovných priestorov a stavieb, pracovných procesov a pracovných postupov, pracovných prostriedkov a iných technických zariadení, pracovného prostredia a ich technického, organizačného a personálneho zabezpečenia. Bezpečnostnotechnická služba v záujme optimalizácie pracovných podmienok ovplyvňuje postoje zamestnávateľa, vedúcich zamestnancov a zamestnancov k bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci.
Úlohy bezpečnostnotechnickej služby vykonáva bezpečnostný technik a podľa potreby aj iný odborník na prevenciu a ochranu v špecifickej oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
Kto potrebuje technika požiarnej ochrany?
Ústredný orgán, právnická osoba a fyzická osoba-podnikateľ zabezpečuje prostredníctvom technika požiarnej ochrany plnenie týchto povinností:
- vykonávanie preventívnych protipožiarnych prehliadok,
- určovanie miest so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru a počtu členov protipožiarnych hliadok,
- vykonávanie školenia o ochrane pred požiarmi a odbornej prípravy protipožiarnych hliadok,
- vypracúvanie, vedenie a udržiavanie dokumentácie ochrany pred požiarmi v súlade so skutočným stavom,
- určovanie požiadaviek na protipožiarnu bezpečnosť pri užívaní stavby a pri zmene v užívaní stavby,
- organizovanie a vyhodnocovanie cvičných požiarnych poplachov.
Kto potrebuje špecialistu požiarnej ochrany?
Právnická osoba a fyzická osoba-podnikateľ zabezpečuje prostredníctvom špecialistu požiarnej ochrany plnenie týchto povinností:
- vypracúvanie riešenia protipožiarnej bezpečnosti v projektovej dokumentácii stavieb,
- vykonávanie činností pri posudzovaní zhody výrobkov alebo pri ich certifikácii,
- riešenie požiadaviek protipožiarnej bezpečnosti pri vývoji nových výrobkov a pri ich používaní,
- riešenie protipožiarnej bezpečnosti pri umiestňovaní technologických zariadení a riešenie protipožiarnej bezpečnosti výrobkov, ktoré nie sú určenými výrobkami ustanovenými na posudzovanie zhody podľa osobitných predpisov, a posudzovanie materiálov a podmienok na ich bezpečné používanie z hľadiska protipožiarnej bezpečnosti,
- spracúvanie analýzy nebezpečenstva vzniku požiaru v objektoch právnickej osoby a fyzickej osoby-podnikateľa.
Fyzická osoba zabezpečuje prostredníctvom špecialistu požiarnej ochrany vypracovanie riešenia protipožiarnej bezpečnosti stavby v projektovej dokumentácii stavieb
Kto potrebuje koordinátora bezpečnosti?
Stavebník poverí v zmysle § 3 Nariadenia vlády SR č. 396/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko jedného koordinátora bezpečnosti alebo viacerých koordinátorov bezpečnosti pre každé stavenisko, na ktorom bude vykonávať práce viac ako jeden zamestnávateľ alebo viac ako jedna fyzická osoba, ktorá je podnikateľom a nie je zamestnávateľom.
Koordinátorom bezpečnosti môže byť tueť autorizovaný bezpečnostný technik.
Čo v sebe zahŕňa koordinácia bezpečnosti?
- Uplatňovanie všeobecných zásad prevencie a požiadaviek na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
- Plnenie príslušných požiadaviek tak, aby zamestnávateľ a fyzická osoba, ktorá je podnikateľom a nie je zamestnávateľom,uplatňovali zodpovedajúcim spôsobom všeobecné zásady stanovené v § 7 Nariadenia vlády č. 396/2006 Z. z. a dodržiavali plán bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
- Úpravy plánu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a podkladu podľa § 5 ods. 2 písm. c) Nariadenia vlády č. 396/2006 Z. z., ktoré budú zohľadňovať postup prác so zreteľom na zmeny v priebehu prác
- Spoluprácu medzi zamestnávateľmi na stavenisku, najmä ak pracujú na spoločnom pracovisku a ak ich činnosť na pracovisku na seba nadväzuje, usmerňovanie práce so zreteľom na ochranu zamestnancov, na prevenciu vzniku úrazov a iného ohrozenia zdravia, na vzájomné informovanie a zapojenie fyzickej osoby, ktorá je podnikateľom a nie je zamestnávateľom, do tohto procesu, ak je to potrebné,
- Opatrenia na kontrolu správneho uplatňovania pracovných postupov,
- Zabezpečenie vstupu na stavenisko len osobám, ktoré tam plnia pracovné povinnosti.
Žiadosť o cenovú ponuku
Články
Protipožiarna hliadka
Druhy protipožiarnych hliadok Protipožiarne hliadky sa členia na protipožiarnu hliadku pracoviska, protipožiarnu asistenčnú hliadku. Právnická osoba...
Členenie hadicových zariadení
Hadicové zariadenia patria medzi zariadenia na dodávku vody na hasenie požiarov v zmysle § 5 ods. 1, písm. d. vyhlášky MV SR č. 699/2004 Z. z. o...
Hluk na pracovisku – posudzovanie rizík
Posudzovanie rizík z expozície hluku Pri plnení povinností ustanovených v osobitnom predpise zamestnávateľ posúdi úroveň hluku, ktorému sú...
Požiarny úsek
Požiarny úsek (PÚ) je celá stavba alebo jej časť, ktorá je oddelená od jej ostatných častí alebo od inej stavby požiarnou deliacou konštrukciou...
Povinnosť zamestnávateľa prideliť zamestnancovi osobný ochranný pracovný prostriedok
Minimálne požiadavky na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov potrebných na ochranu života a zdravia zamestnancov...
Kto môže kontrolovať, opravovať a plniť hasiace prístroje?
Na opravu a plnenie hasiaceho prístroja je potrebné osobitné oprávnenie. V prípade záujmu o opravu, kontrolu alebo plnenie hasiacich prístrojov nás...