Činnosť technika požiarnej ochrany
Ďalej tiež ako „TPO“
V rámci služieb TPO vykonávame
Preventívne protipožiarne prehliadky
Kontroly OPP
V priestoroch klienta vykonávame preventívne protipožiarne prehliadky, vrátane zápisu do požiarnej knihy. Kontroly sú vykonávané v rozsahu a vo frekvencii v zmysle platných právnych noriem.
Školenia OPP
Vykonávame pre našich klientov školenia o ochrane pred požiarmi, v rozsahu a vo frekvencii v zmysle vyhlášky MV SR č. 121/2002 Z. z. v platnom znení, a to pri každej ohlásenej zmene.
Dokumentácia OPP
V prípade potreby vypracujeme, vedieme a udržiavame dokumentáciu OPP v súlade so skutočným stavom. Rozsah a obsah dokumentácie OPP je upravený v osobitných predpisoch. Dokumentáciu OPP vypracovávame s ohľadom na konkrétne podmienky a zákonné povinnosti našich klientov.
Požiarne poplachy
Organizujeme a vyhodnocujeme cvičné požiarne poplachy v súlade s § 9 ods. 2 , písm. f) zákona č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi.
Kontroly zo strany dozorných orgánov
Zúčastňujeme sa vykonávania štátneho dohľadu a poskytujeme klientovi odbornú pomoc pri styku s príslušnými orgánmi verejnej správy.
Poradenstvo v oblasti OPP
Poradenstvo poskytujeme buď ústne, počas pracovných návštev na pracovisku, telefonicky, emailom alebo písomne.
Preventívne protipožiarne prehliadky
Preventívne protipožiarne prehliadky sa vykonávajú v zmysle § 14 vyhlášky MV SR č. 121/2002 Z. z. o požiarnej prevencii týchto lehotách:
- a) každých 12 mesiacov v obytných domoch a v objektoch a v priestoroch, v ktorých sú len občasné pracovné miesta, v ktorých nie je zamestnanec pravidelne viazaný a kde sa zdržiava len občas v niekoľkodňových intervaloch, obvykle len na účely kontroly, údržby alebo opravy,
- b) každých šesť mesiacov v objektoch a v priestoroch, v ktorých sa vykonáva len administratívna činnosť,
- c) každé tri mesiace v ostatných objektoch alebo v priestoroch právnickej osoby alebo fyzickej osoby-podnikateľa, ak jej štatutárny orgán alebo zodpovedný zástupca so zreteľom na nebezpečenstvo vzniku požiaru v týchto objektoch alebo priestoroch neurčí kratšiu lehotu.
Obsahom preventívnej protipožiarnej prehliadky je kontrola
a) organizačného zabezpečenia ochrany pred požiarmi na pracoviskách,
b) porovnania skutočného stavu s dokumentáciou ochrany pred požiarmi,
c) stavebného riešenia objektov, najmä z prevádzkového hľadiska,
d) zariadení pre protipožiarny zásah,
e) trvalej voľnosti únikových ciest,
f) výroby a skladovania horľavých látok a manipulácie s nimi,
g) funkčnosti požiarnych zariadení,
h) prevádzkovania a stavu technických zariadení a technologických zariadení,
i) označenia a vybavenia pracovísk a priestorov príslušnými príkazmi, zákazmi a pokynmi.
Často kladené otázky
Je možné zakúpiť si u vás hasiace prístroje?
Áno. Okrem služieb OPP tiež predávame hasiace prístroje, požiarnu techniku (hadice, hydrantové systémy, prúdnice a pod.) a taktiež bezpečnostné značenie (zákaz fajčiť, núdzový východ, atď.).
Pre viac informácií o aktuálnej ponuke nás kontaktujte.
Okrem predaja ponúkame tiež plnenie hasiacich prístrojov, opravy hasiacich prístrojov a likvidáciu hasiacich prístrojov.
Aká je frekvencia preventívnych protipožiarnych prehliadok?
Frekvencia kontrol:
- 1 x za 12 mesiacov v objektoch a v priestoroch, v ktorých sú len občasné pracovné miesta, v ktorých nie je zamestnanec pravidelne viazaný a kde sa zdržiava len občas v niekoľkodňových intervaloch, obvykle len na účely kontroly, údržby alebo opravy,
- 1 x za 6 mesiacov v objektoch a v priestoroch, v ktorých sa vykonáva len administratívna činnosť,
- 1 x za 3 mesiace v ostatných objektoch alebo v priestoroch.
Aké školenia OPP vykonávate?
Vykonávame nasledujúce školenia:
Školenia o ochrane pred požiarmi (§ 20 – § 22 vyhlášky)
– Vstupné školenie pri prijatí do zamestnania. Pri nástupe každého nového zamestnanca.
– Periodické školenie zamestnancov. Minimálne 1 x za 24 mesiacov
Odborná príprava protipožiarnych hliadok (§ 23 vyhlášky)
– Odborná príprava členov protipožiarnych hliadok. Minimálne 1 x za 12 mesiacov.
Čo zahŕňa poradenstvo v oblasti OPP?
Poskytujeme klientovi odporúčania týkajúce sa plnenia povinností na úseku OPP. Poradenstvo sa poskytuje na základe aktuálnej potreby a/alebo požiadavky klienta.
Poradenstvo môže byť poskytnuté telefonicky, písomne (tiež emailom) alebo pri osobnom stretnutí.